Dr. Hakkı Emre Temur, Çocuk Hastalıklarına Dikkat Çekti

Nazilli Devlet Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Hakkı Emre Temur, mevsim değişiklikleri sırasında çocuklarda meydana gelen hastalıklara karşı ailelere dikkat çekerken, bilgilendirmelerde bulundu.Mevsim değişiminin yaşandığı...

Dr. Hakkı Emre Temur, Çocuk Hastalıklarına Dikkat Çekti

Nazilli Devlet Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Hakkı Emre Temur, mevsim değişiklikleri sırasında çocuklarda meydana gelen hastalıklara karşı ailelere dikkat çekerken, bilgilendirmelerde bulundu.Mevsim değişiminin yaşandığı...

14 Kasım 2013 Perşembe 12:29
Dr. Hakkı Emre Temur, Çocuk Hastalıklarına Dikkat Çekti
Nazilli Devlet Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Uzmanı Dr. Hakkı Emre Temur, mevsim değişiklikleri sırasında çocuklarda meydana gelen hastalıklara karşı ailelere dikkat çekerken, bilgilendirmelerde bulundu.

Mevsim değişiminin yaşandığı Kasım ayı içerisinde solunum yolu enfeksiyonları ile ilgili şikayetlerde artış gözlenmeye başlandığını ifade eden Dr. Hakkı Emre Temur; “Yaş, genetik miras ve çevre koşulları nedeniyle duyarlılığı olan çocuklarımızda bu şikayetler daha ağır seyredebilmektedir. Hatalı tıbbi uygulamalar nedeniyle kimi zaman çocuklarımız zarar görmektedir. Sık karşılaşılan hataların başında doktor kontrolü olmadan evde başlanan tedaviler gelmektedir. Özellikle hayatlarında bir veya daha fazla kez wheezy infant, a.bronşit/bronşiolit ve daha büyüklerde Astım nedenli tedavi geçmişi olan çocuklar vardır. Bu çocuklarda her ateşin, öksürüğün aileler tarafından astım atağı olarak algılanması hatası söz konusudur. Hasta gereken tedaviyi alamadığı gibi gereksiz inhaler bronkodilatör ve inhaler hatta sistemik steroid tedavileri verilmektedir. Hatalı ilaç kullanımının sık tekrarlanması veya bazen de kullanılan ilaçların hedef tedavi sürelerinin üzerinde bilinçsizce kullanımı başta çocuk kemik gelişimini ve hormonal döngüyü bozmak suretiyle tüm vücut dengesini ve hatta ruhsal sağlığını etkileyebilmektedir. Bunun tam tersi olarak üst solunum yolunda tıkanıklığı yol açan enfeksiyonlarda salgıyı azaltıp, koyulaştırarak semptomatik rahatlama için kullandığımız ilaçların alt solunum yollarını ilgilendiren hadiselerde kullanılması ise akciğer salgısını katılaşarak küçük hava yollarında mukus tıkaçları oluşturmakta akciğerdeki ölü boşlukları artırarak şikayetleri ağırlaştırıp, tedavi için daha uzun süreli ve daha ağır ilaçlar kullanmasına sebebiyet vermektedir” dedi.

‘KISA SÜRELİ ANTİBİYOTİK KULLANMAYIN’

Gereksiz antibiyotik kullanımının çocuklara zarar verebileceğini söyleyen Dr. Temur; “Bu dönemde karşımıza çıkan enfeksiyonların büyük çoğunluğu virüsler tarafından oluşturulmaktadır ve genellikle 7-10 gün içerisinde düzelirler. Yüksek ateş ve öksürük, boğaz ağrısı, burun tıkanıklığı gibi çocuğa sıkıntı veren durumları hafifletmek için ilaçlar kullanılır. Ancak ne yazık ki bilinçsizce veya bazen ailenin ısrarı ile hekim tarafından reçete edilen gereksiz antibiyotik kullanımı sonucu karaciğer, böbrek üzerine yük binmekte kemik ve diş gelişimi olumsuz yönde etkilenebilmektedir. Tedavilerin yanlış uygulanması çocuklarda hastalıkların çabuk geçmesini engellemektedir. Yapılan bir başka yanlış ise ilaçların kullanım sürelerine uyulmamasıdır. Başta hekimin çocuğun hastalığının derecesi, yaşı ve kilosunu dikkate alarak ilaçların dozunu, doz aralıklarını ve kullanım süresini doğru belirlemesi gerekmektedir. Ayrıca hekimin yazdığı ilaçların kullanım şeklini ve süresini anlatması ve ailenin bunu anladığından emin olması gereklidir. En sık yanlışlardan birisi kısa süreli antibiyotik kullanımıdır. Bu yanlış, hem toplum hem de kişi açısından risk teşkil etmektedir. Yetersiz doz antibiyotik mikropları güçlendirmek için mikroplara yapılan aşı gibidir. Nasıl bizler zayıflatılmış-etkisizleştirilmiş mikroplardan insanlar için aşı yapıyorsak, kişinin vücudundaki bakterilere sunulacak düşük doz-kısa süreli antibiyotiklerde onlar için aşı gibidir. Bir sonraki hastalıkta o antibiyotik ve benzerleri işe yaramayacak ve hastalığın vücuda yayılması ile sonuçlanabilecektir” dedi.

BİTKİSEL ÜRÜNLERDE KULLANIMA DİKKAT

Yanlış ilaç kullanımı konusunda uyarılarda bulunan Dr. Temur; “Kimi zaman önerilen sınırdan uzun süre ile tedaviye devam edilmesi nedeniyle farklı sıkıntılar oluşabilmektedir. Çocukların hastalıklarında bitkisel tedaviler de çok dikkatli olunmalıdır. Özellikle alerjik bünyeye sahip çocukların aileleri son yıllarda artan bitkisel besin takviyeleri nedeniyle risk altındadır. Unutulmaması gereken nokta ilaçların da birçoğunun bitkilerden elde edildiğidir. Ancak ilaçlarda uygun doz ve yan etkiler çok uzun yıllar boyunca birçok teste tabi tutulup veriler değerlendirerek elde edilip ruhsatlanmaktadır. Halbuki bitkisel ürünlerin kullanımı bilinmeyen dozlarda, yan etkileri bilinmeyen ilaçları çocuğa vermek gibidir. Bağışıklık sistemi ile vücudun alerji sistemi de birbiriyle ilişki içerisindedir. Bağışıklık aktive ettiği ileri sürülen ürünler bağışıklık sistemi doğuştan hatalı çalışan veya alerjik rahatsızlıkları olan çocuklarda ciddi sorunlara yol açabilir” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.