“yaşam Boyu Başarı Ödülü” Zubin Mehta’ya Verildi

İstanbul Müzik Festivali’nin “Yaşam Boyu Başarı Ödülü”, yaşayan en büyük orkestra şeflerinden biri olan Zubin Mehta’ya verildi.42. İstanbul Müzik Festivali’nin “Yaşam Boyu Başarı Ödülü”, Aya İrini Müzesi’nde, arp sanatçısı...

“yaşam Boyu Başarı Ödülü” Zubin Mehta’ya Verildi

İstanbul Müzik Festivali’nin “Yaşam Boyu Başarı Ödülü”, yaşayan en büyük orkestra şeflerinden biri olan Zubin Mehta’ya verildi.42. İstanbul Müzik Festivali’nin “Yaşam Boyu Başarı Ödülü”, Aya İrini Müzesi’nde, arp sanatçısı...

21 Haziran 2014 Cumartesi 22:55
“yaşam Boyu Başarı Ödülü” Zubin Mehta’ya Verildi
İstanbul Müzik Festivali’nin “Yaşam Boyu Başarı Ödülü”, yaşayan en büyük orkestra şeflerinden biri olan Zubin Mehta’ya verildi.

42. İstanbul Müzik Festivali’nin “Yaşam Boyu Başarı Ödülü”, Aya İrini Müzesi’nde, arp sanatçısı Xavier de Maistre ile L’Arte del Mondo’nun konseri öncesinde verildi. Zubin Mehta’ya ödülü, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) Genel Müdürü Görgün Taner ve İstanbul Müzik Festivali Direktörü Yeşim Gürer Oymak tarafından takdim edildi.

Efsane şefler geleneğinin son temsilcilerinden Zubin Mehta, henüz 25 yaşındayken Viyana, Berlin ve İsrail Filarmoni Orkestraları’nı yöneterek başladığı kariyeri boyunca aralarında Los Angeles Filarmoni, New York Filarmoni, Bavyera Devlet Operası, Maggio Musicale Fiorentino gibi seçkin orkestraların Müzik Direktörlüğünü üstlendi. 1981 yılında İsrail Filarmoni Orkestrası’nın Yaşam Boyu Müzik Direktörü seçilen sanatçı, pek çok nişan ve ödülün sahibi.

FESTİVALİN BU YILKİ AFİŞİ

42. İstanbul Müzik Festivali’nin bu yılki afiş görselinde, 1983 tarihli “Sonat” ve “Zıtlıkların Armonisi” isimli resimlerinin kolajı ve el yazılarının yer aldığı Güher ve Süher Pekinel’in, 2012 yılında Fiorentino’da, Zubin Mehta yönetiminde Maggio Musicale Fiorentino Orkestrası eşliğinde gerçekleştirdikleri Bartok Konçertosu’nun canlı konser kaydı ve resital programı, Arthaus Berlin tarafından DVD ve CD olarak yayımlandı.

Konser kaydıyla ilgili görüşlerini belirten Güher ve Süher Pekinel, “1970 ve 1985 yılları arasında, hissettiğimiz içsel istek üzerine boş vakitlerimizi resim yaparak ve Kandinsky ile ilişkilendirilen soyut dışavurumculuğun üzerinde çalışarak geçirdik. Özellikle Kandinsky’nin “Sanatta Spritüellik Üzerine” (1911) ve “Nokta Çizgi Yüzey” (1926) adlı iki önemli yazısından etkilendik… Bartók'a duyduğumuz ilgi ve İki Piyano ve Perküsyon için Sonat’ının Teldec/Warner için yaptığımız kaydı da bu dönemde ortaya çıktı. Aynı şekilde, Sonat ve Zıtlıkların Armonisi adlı resimlerimizi de bu zaman dilimi içerisinde ürettik” dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.